UitgelichtHet boek “Met het oog op Kackadoris” van Cees Renckens is weer beschikbaar!

Koop hier het boek
Door: Marie P. Prins | Geplaatst: 13 juni 2005

Valse reclame en valse informatie

Tenzij u een nee sticker op uw brievenbus hebt, krijgt u ze geregeld in de bus: folders – soms bijna kleine boekwerkjes – van plaatselijke of regionale drogisten met advertenties voor allerlei wondermiddelen. Met een ja/ nee sticker krijgt u altijd de huis-aan-huis bladen, waarin dit soort advertenties ook staan. De in die advertenties aangeprezen […]

Tenzij u een nee sticker op uw brievenbus hebt, krijgt u ze geregeld in de bus: folders – soms bijna kleine boekwerkjes – van plaatselijke of regionale drogisten met advertenties voor allerlei wondermiddelen. Met een ja/ nee sticker krijgt u altijd de huis-aan-huis bladen, waarin dit soort advertenties ook staan. De in die advertenties aangeprezen preparaten die als gezondheidsmiddelen worden verkocht, worden in veel gevallen ‘voedingssupplementen’ genoemd.
Lees verder op: www.kwakzalverij.nl/pdf/04-02valsereclame.pdf

Marie P. Prins

Marie Prins is een gepensioneerd elektrotechnisch ingenieur die bij ongeluk in de kruiden is gerold. Ze wilde weten of en hoe ze de absint alsem in haar (keuken)kruidentuin veilig kon gebruiken. Daardoor kwam ze er achter hoe vreselijk moeilijk het is om betrouwbare informatie over kruiden te krijgen, zeker waar het kruiden betreft die al dan niet terecht de naam hebben genezende werkingen te hebben. Ze is daarna op zoek gegaan naar die informatie. Ze heeft ondertussen flink wat goede informatie gevonden maar is nog steeds op zoek naar iets in het Nederlands.

Gerelateerde artikelen

artikelen - 28 november 2021

Ex-miss Holland Charlotte Labee dook in het walhalla van vitamines en voedingssupplementen en maakte er haar verdienmodel van.

artikelen - 25 augustus 2020

Buitenlandrubriek met o.a.: Homeopathie lijkt op zijn retour in België / FTC spant in VS zaak aan tegen bedrijf dat claimt corona te genezen

artikelen - 04 augustus 2020

De Koninklijke Vereniging Homeopathie Nederland mag in reclames niet meer beweren dat wetenschappelijk is bewezen dat homeopathie werkt.