Reclame Code Commissie laakt echinacea-reclame
Bij de Reclame Code Commissie (RCC) werd geklaagd over een recente reclame voor echinacea van Biohorma. De RCC erkende de klacht. De reclame is misleidend.

op deze site: Encyclopedie: Echinacea
Hoewel voor de RCC de details van de rekenpartij niet belangrijk waren, moet een saillant detail niet onvermeld blijven: zowel in het verweer als in de dupliek bleek Biohorma niet te snappen wat het verschillen zijn tussen kans en wedverhouding (odds) en odds ratio.
De adverteerder is in beroep gegaan en voerde aan dat de uitspraak niet deugde omdat de uiting niet voor een specifiek product was van adverteerder. Het College van Beroep erkende dit bezwaar. Adverteerder had echter ook bij het beroep bij herhaling laten merken het verschil tussen ‘odds’ en kans niet te begrijpen. Het College verwees de klacht dus terug naar de Commissie, met de opdracht beter op dit aspect te letten.
Nieuwsbrief
De Digitale Nieuwsbrief van de VtdK houdt u regelmatig op de hoogte van nieuwe artikelen op deze site.
Gerelateerde artikelen
Acupunctuurnaalden sluipen Amsterdam UMC binnen
artikelen - 10 juni 2025Onderzoekers van Amsterdam UMC gaan acupunctuur uitproberen om kinderen van ernstige obstipatie af te helpen; verbazing alom: acupunctuurnaalden in een universiteitsziekenhuis?!
Lees meerKwakrommelaar Michael van Gils opent nieuwe praktijk FeelGoodCare
artikelen - 29 mei 2025De inspectie IGJ stelt een vernietigend rapport op over de kwakzalverijkliniek van Michael van Gils in Waalre, die vervolgens deze sluit en een paar straten verder een nieuwe kliniek begint; bizar.
Lees meerWitte Huis vervangt info over Covid voor complottheorie
artikelen - 27 mei 2025Buitenlandrubriek met o.a.: Witte Huis vervangt info over Covid voor complottheorie / Grote uitbraak mazelen in Australië.
Lees meer