Reclame Code Commissie laakt echinacea-reclame
Voor een overzicht van alle echinacea-berichtenop deze site: Encyclopedie: Echinacea In deze reclame wordt met nadruk gesteld dat echinacea de kans op verkoudheid vermindert met 58 procent. Dit is onjuist, omdat die 58 slaat op de zogenaamde wedverhouding, niet op kans. Bovendien slaat die 58 niet op een product van adverteerder (waarschijnlijk Echinaforce), maar […]

op deze site: Encyclopedie: Echinacea
Hoewel voor de RCC de details van de rekenpartij niet belangrijk waren, moet een saillant detail niet onvermeld blijven: zowel in het verweer als in de dupliek bleek Biohorma niet te snappen wat het verschillen zijn tussen kans en wedverhouding (odds) en odds ratio.
De adverteerder is in beroep gegaan en voerde aan dat de uitspraak niet deugde omdat de uiting niet voor een specifiek product was van adverteerder. Het College van Beroep erkende dit bezwaar. Adverteerder had echter ook bij het beroep bij herhaling laten merken het verschil tussen ‘odds’ en kans niet te begrijpen. Het College verwees de klacht dus terug naar de Commissie, met de opdracht beter op dit aspect te letten.
Nieuwsbrief
De Digitale Nieuwsbrief van de VtdK houdt u regelmatig op de hoogte van nieuwe artikelen op deze site.
Gerelateerde artikelen
Reclame Code Commissie laakt echinacea-reclame
page - 02 februari 2009Voor een overzicht van alle echinacea-berichtenop deze site: Encyclopedie: Echinacea In deze reclame wordt met nadruk gesteld dat echinacea de kans op verkoudheid vermindert met 58 procent. Dit is onjuist, omdat die 58 slaat op de zogenaamde wedverhouding, niet op kans. Bovendien slaat die 58 niet op een product van adverteerder (waarschijnlijk Echinaforce), maar […]
Lees meer