Reclame Code Commissie laakt echinacea-reclame
Bij de Reclame Code Commissie (RCC) werd geklaagd over een recente reclame voor echinacea van Biohorma. De RCC erkende de klacht. De reclame is misleidend.
op deze site: Encyclopedie: Echinacea
Hoewel voor de RCC de details van de rekenpartij niet belangrijk waren, moet een saillant detail niet onvermeld blijven: zowel in het verweer als in de dupliek bleek Biohorma niet te snappen wat het verschillen zijn tussen kans en wedverhouding (odds) en odds ratio.
De adverteerder is in beroep gegaan en voerde aan dat de uitspraak niet deugde omdat de uiting niet voor een specifiek product was van adverteerder. Het College van Beroep erkende dit bezwaar. Adverteerder had echter ook bij het beroep bij herhaling laten merken het verschil tussen ‘odds’ en kans niet te begrijpen. Het College verwees de klacht dus terug naar de Commissie, met de opdracht beter op dit aspect te letten.
Nieuwsbrief
De Digitale Nieuwsbrief van de VtdK houdt u regelmatig op de hoogte van nieuwe artikelen op deze site.
Gerelateerde artikelen
Happy Brain Clinics schoont het ‘onbewuste’ brein
artikelen - 06 december 2024De tweeling Caro en Ellen Botman ‘schonen’ met dure hypnosetechnieken het ‘onbewuste’ deel van het brein en claimen zo burn-out en stress het hoofd te kunnen bieden.
Lees meerOM eist zes jaar gevangenisstraf tegen kwakzalverarts Wim Huppes
artikelen - 27 november 2024Wim Huppes, een in 2016 uit het BIG-register geschrapte internist, moet zes jaar de gevangenis in voor zware mishandeling en oplichting, is de eis van het OM. Zijn geklooi met een zelf verzonnen lichttherapie bezorgde kankerpatiënten helse pijnen en geen genezing: ze overleden.
Lees meerHelft boeken over kankergenezing op Amazon misleidend
artikelen - 26 november 2024Buitenlandrubriek met o.a.: Helft boeken over kankergenezing op Amazon misleidend / India krijgt ‘super speciality courses’ in homeopathie.
Lees meer