Reclame Code Commissie laakt echinacea-reclame
Bij de Reclame Code Commissie (RCC) werd geklaagd over een recente reclame voor echinacea van Biohorma. De RCC erkende de klacht. De reclame is misleidend.

op deze site: Encyclopedie: Echinacea
Hoewel voor de RCC de details van de rekenpartij niet belangrijk waren, moet een saillant detail niet onvermeld blijven: zowel in het verweer als in de dupliek bleek Biohorma niet te snappen wat het verschillen zijn tussen kans en wedverhouding (odds) en odds ratio.
De adverteerder is in beroep gegaan en voerde aan dat de uitspraak niet deugde omdat de uiting niet voor een specifiek product was van adverteerder. Het College van Beroep erkende dit bezwaar. Adverteerder had echter ook bij het beroep bij herhaling laten merken het verschil tussen ‘odds’ en kans niet te begrijpen. Het College verwees de klacht dus terug naar de Commissie, met de opdracht beter op dit aspect te letten.
Nieuwsbrief
De Digitale Nieuwsbrief van de VtdK houdt u regelmatig op de hoogte van nieuwe artikelen op deze site.
Gerelateerde artikelen
Zorgkosten hyperthermiebehandeling bij Duitse Heilpraktiker niet aftrekbaar
artikelen - 31 januari 2023Nederland erkent de Duitse Heilpraktiker niet, kosten zoals voor een hyperthermiebehandeling zijn niet aftrekbaar van de belasting.
Lees meerFranse natuurgenezer aangeklaagd om dood van volgers
artikelen - 26 januari 2023Buitenlandrubriek met o.a.: Franse natuurgenezer aangeklaagd om dood van volgers / Amerikaanse geschiedenisprofessor klaagt paranormale Tiktok-gebruiker aan.
Lees meerDry needling: Kwakzalverij in fysiotherapie
artikelen - 16 januari 2023Fysiotherapeuten omarmen massaal dry needling, de prikhype is kwakzalverij.
Lees meer